Для вчителя

Reading Strategies

Matching headings and paragraphs

  • Read each paragraph carefully. Underline 3-5 of the most important words.
  • Be careful – the first sentence in a paragraph often introduces the main idea – but not always!
  • Read the headings and match them with the paragraphs. They often contain a word or a synonym of a word from the paragraph.
  • Check that the extra heading does not match any of the paragraphs.

Answering True/False/No information questions

  • First read the text to get the general idea.
  • Then read the questions/statements and identify important words.
  • Find the relevant part of the text and identify the important words.
  • Decide if the important words in the question/statement and text express the same ideas.
  • To decide if there is no information, make sure that the answer (true/false) cannot be inferred from the text. Also make sure that you base your decision only on the information in the text.

Texts with paragraph gaps

  • Read the text with gaps to get the general idea and see how it develops.
  • Read the sentences before and after the gaps to give you the idea of what the beginning or end might refer to.
  • Read the missing paragraphs and look for these references.
  • If a paragraph doesn’t seem to fit, you may have made a mistake or it may be ‘the extra paragraph’.

Completing texts with sentence gaps

  • Read the text to get the general idea.
  • Read a paragraph with a sentence gap and identify the topic.
  • Read the sentences before and after the gap and look for clues about the missing sentence.
  • Certain words may help you: time references, pronoun references, linking words.
  • Decide which sentence goes in the gap. Check that it fits the sentence before and after it.

Reading Skills

Reading under pressure

  • Decide how long you need to spend on each task.
  • Read the questions and decide what strategies you need to answer them.
  • If you have difficulty with a question, don’t spend too long on it. Move on to the next one – you can always go back to it later.
  • Don’t leave a question unanswered – guess the answer!

Dealing with new words in texts

  • Ignore words that you don’t need to know to understand the text.
  • Try to guess the meaning of the important words. Work out the part of speech and use the context to help you guess meaning.
  • Use the dictionary only for important words that you can’t guess. Use the part of speech and the context to choose the right word.

Dealing with difficult words

  • Read the sentence the word is in and decide what kind of word is it.
  • Read the paragraph the word is in and try to work out the meaning from the context. If the word is similar in your language, it possibly means the same but check the context to see if the meaning fits.
  • Now use the dictionary to check the exact meaning of the word.

Prediction

  • Before you read the text, look at the title and any photos or drawings.
  • Read the first few lines of the text. Guess what kind of text it is.

Inference or ‘reading between the lines’

  • Read the question and identify the important words.
  • Find the relevant part if the text.
  • Find the most important words and expressions in that part of the text. If necessary, look them up in a dictionary.
  • Decide if the important words in the question and text express the same idea.



Схема загального аналізу уроку іноземної мови

  • Цілеспрямованість уроку
1.1. Визначити тему уроку, місце уроку в тематичному циклі, тип уроку
1.2. Назвати цілі уроку: практичні, виховні, загальноосвітні, розвиваючі
1.3. Встановити відповідність поставлених цілей типу уроку та його місцю в тематичному циклі уроків
  • Структура та зміст уроку
2.1. Зафіксувати етапи уроку та їх послідовності
2.2. Встановити відповідність прийомів навчання основним цілям уроку
2.3. Оцінити раціональність співвідношення тренувальних і мовленнєвих вправ
2.4. Назвати допоміжні засоби навчання, що використовувались, оцінити їх доцільність та ефективність
2.5. Визначити розвиваючу, виховну, освітню цінність мовленнєвого матеріалу уроку і вправ, їх відповідність віковим інтересам учнів
  • Активність учнів на уроці
3.1. Визначити основні форми взаємодії вчителя та учнів на уроці, їх місце та ефективність
3.2. Назвати прийоми стимулювання мовленнєвої і розумової активності учнів
  • Мовленнєва поведінка вчителя
4.1. Визначити відповідність мовлення вчителя мовній нормі, його адаптованість до рівня підготовки учнів і вимог шкільної програми
4.2. Визначити ступінь володіння виразами класного вжитку
4.3. Оцінити чіткість і доступність формулювання вчителем завдань для учнів та зверненість його мовлення до учнів
4.4. Визначити доцільність використання рідної мови вчителем на уроці
4.5. Встановити співвідношення мовлення вчителя та учнів на уроці
  • Результативність уроку
5.1. Підсумувати те, чого навчались учні на уроці
5.2. Визначити відповідність рівня сформованості мовленнєвих навичок та вмінь поставленим цілям
5.3. Оцінити об’єктивність та мотиваційний потенціал виставлених вчителем оцінок

Схема поглибленого аналізу уроку іноземної мови

  • Цілеспрямованість уроку
1.1. Визначити практичну, виховну, розвиваючу, загальноосвітню цілі уроку
1.2. Встановити відповідність цілей уроку його місцю в ситуативно-тематичному циклі , типу уроку та етапу навчання
  • Структура та зміст уроку
2.1. Назвати етапи уроку
2.2. Співвіднести їх послідовність і розподіл у часі з поставленими цілями та віковими особливостями учнів і конкретними умовами навчання
2.3. Дати детальну характеристику зафіксованим етапам уроку
А. Початок уроку
· Визначити форму проведення уроку та оцінити мотиваційний потенціал, відповідність віковим особливостям і рівню мовної підготовки учнів
· Сформулювати навчальні завдання початку уроку та визначити їх зв’язок з цільовою установкою уроку
· Встановити відповідність використаних прийомів поставленим цілям
· Оцінити ефективність використаних засобів навчання
· Охарактеризувати мовленнєву поведінку вчителя
Б. Основна частина уроку (з урахуванням наявності конкретних ланок уроку):
Подача нового мовного матеріалу
· Визначити адекватність прийомів навчання етапам формування мовленнєвих навичок, труднощам засвоєння даного матеріалу і рівню підготовки учнів
· Оцінити рівень вмотивованості та мовленнєвої спрямованості подачі матеріалу, забезпечення мовленнєвої та розумової активності учнів
· Назвати використані прийоми поточного контролю та оцінити їх адекватність поставленим цілям
· Визначити виховний, освітній, розвиваючий потенціал використаних прийомів та їх відповідність віковим особливостям учнів
· Оцінити мовленнєва поведінку вчителя
Активізація дій учнів у використанні мовного матеріалу
· Встановити відповідність мовленнєвих одиниць та послідовності вправ етапам формування мовленнєвих навичок
· Визначити співвідношення не комунікативних і умовно-комунікативних вправ та оцінити його раціональність з урахуванням труднощів засвоєння мовного матеріалу
· Оцінити рівень вмотивованості та мовленнєвої спрямованості тренування
· Визначити прийоми активізації роботи всіх учнів та оцінити ефективність прийомів з урахуванням вікових особливостей учнів
· Встановити зв’язок урочного тренування з виконаним домашнім завданням, оцінити ефективність форм його перевірки
· Назвати використані допоміжні засоби навчання, оцінити ефективність та відповідність віковим особливостям учнів і рівню їх підготовки
· Визначити прийоми поточного контролю та оцінити їх адекватність поставленим завданням
· Визначити виховний, розвиваючий, освітній потенціал використаних прийомів навчання
· Оцінити мовленнєву поведінку вчителя
Практика учнів у спілкуванні
· Оцінити рівень вмотивованості та ситуативної забезпеченості іншомовного спілкування учнів
· Визначити відповідність методичних прийомів етапам розвитку мовленнєвих умінь
· Назвати прийоми активізації роботи всіх учнів
· Визначити адекватність прийомів контролю його об’єктам
· Встановити зв’язок урочної роботи з виконаним домашнім завданням та оцінити ефективність форм його перевірки
· Визначити виховний, розвиваючий, освітній потенціал використаних прийомів навчання
· Оцінити мовленнєву поведінку вчителя
В. Завершення уроку
· Оцінити своєчасність і чіткість пояснення домашнього завдання, його підготовленість проведеним урокам і мотивуючий потенціал
· Визначити забезпеченість усвідомлення учнями досягнутого рівня практичного володіння мовою
· Оцінити об’єктивність виставлених оцінок, їх мотиваційний і виховний потенціал
  • Результативність уроку
· Визначити ступінь успішності виконання плану уроку
· Встановити відповідність досягнутого на уроці рівня сформованості мовленнєвих навичок та умінь поставленим цілям
  • Рекомендації щодо удосконалення уроку

On-line матеріали для вчителів англійської мови









  • www.teacherjournal.com.ua
Сайт містить плани-конспекти уроків та позакласних заходів з англійської мови, методичний матеріал, який може суттєво полегшити роботу вчителя іноземної мови
  • www.busyteacher.org.ua
У швидкому ритмі сьогодення, коли час надто цінний, щоб його витрачати на довгі пошуки, доцільно користуватись сучасними матеріалами для вчителя з  даного сайту
  • www.rosettastone.com
Подана величезна добірка тестових завдань, які можна використовувати під час будь-якої теми. А також є можливість створювати власні напрацювання з цього питання.
  • www.britishcouncil.org.ua
Беззаперечний лідер серед сайтів, що пропонують навчальний матеріал з англійської мови. Різноманітні додаткові завдання, спрямовані на розвиток навичок говоріння, письма, читання та аудіювання.
  • www.easy-english.com.ua
Сайт підходить як для дітей, початківців, так і для вчителів, студентів. Наявні електронні підручники для кожного класу, правила, пояснення з граматики та завдання.
  • www.mes-english.com
Переважно підходить для вчителів початкових класів, пропонуючи яскравий роздатковий матеріал для засвоєння основної лексики з кожної теми.
  • www.liuro.com.ua
Уроки англійської мови онлайн. Подальші посилання на цікаві джерела додаткової інформації  для оволодіння іноземною мовою. Тести та вправи.
  • www.bogglesworldesl.com
Наочний матеріал з різноманітних тем, кросворди, цікаві завдання. Загалом, готові матеріали до друку та використання на уроці в початковій школі.
  • www.osvita.ua
Допоможе при підготовці до складання зовнішнього незалежного оцінювання з англійської мови. Учасники тестувань мають можливість скористатись завданнями та ознайомитись із критеріями оцінювання.

                      КОРИСНІ ПОСИЛАННЯ
http://www.eslkidstuff.com/SL Kids Lesson Plans, Worksheets, Flashcards, Songs, Crafts & more!
http://www.engvid.com/ Free English Video Lessons
https://www.duolingo.com/ платформа для вивчення мов
http://study-english.info/ сайт для тих, хто вивчає іноземну мову
http://liuro.com.ua/ уроки англійської мови онлайн
http://www.teachingenglish.org.uk/
http://www.learn-english-today.com/
http://supersimplelearning.com/
https://www.pinterest.com/
http://linguaspectrum.com/




Немає коментарів:

Дописати коментар